Welkom!

Welkom!

donderdag 19 maart 2020

Thuis met kleuters, deel 2

Beste ouders

We merken dat er zeer weinig kleuters aanwezig zijn in school en dat jullie allemaal jullie opperste best doen om jullie kleuter thuis te laten. Hiervoor alvast een warme dankjewel!


Zoals ik in de vorige post al had gemeld: wij beseffen dat het niet eenvoudig is om thuis te zitten met een kleuter die vaak wel wat aandacht eist.

Hier zijn alvast terug wat tips, leuke activiteiten enz om de dagen door te komen.

* Graag deel ik het Pinterest bord met jullie dat ik speciaal opmaakte deze week. Er zitten moeilijkere en makkelijkere activiteiten in. De meeste zijn zeer makkelijk thuis uit te voeren met kosteloos materiaal. Bij enkele opdrachten plaatste ik in het commentaar-vakje wat extra uitleg.

pinterest bord

Ik vul het bord nog wat op met leuke ideeën de volgende dagen en weken. Contacteer mij gerust mocht je vragen hebben, ik help jullie graag verder.

* Op de volgende sites kan je heel wat leuke apps vinden om de ontwikkeling van uw kleuter thuis verder te stimuleren. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat uw kleuter uren naar een scherm zit te staren, maar even kan geen kwaad ;-)

https://kleutersdigitaal.nl/apps-om-thuis-de-ontwikkeling-te-stimuleren
https://kapiteinwinokio.be/o/tv
kleuterklas TV > elke dag een nieuw filmpje 'uit de klas'
meester Sander > leuke video met heel wat tips. Je kan leuk materiaal downloaden in de link onder de video.
Lego Duplo spel- en bouwideeën > deze zeker eens bekijken ;-)

* Even geen zin om iets te doen? Wat denk je van lekker te genieten in de zetel, onder een dekentje, met een leuke film? Je kan nu op Disney+ Frozen 2 bekijken (3 maand eerder dan gepland)!
Heb je geen Disney+, dan kan je een gratis abonnement van 7 dagen aanvragen.

* Als laatste deel ik graag nog deze:
Fundels QR codes
Je kan er QR-codes downloaden waarmee je gratis Fundelboekjes kan installeren én heel wat boekjes zelfs kan laten voorlezen.

Veel bouw-, speel-, lees-, ontdek-, kijkplezier! 
Tot gauw










Geen opmerkingen:

Een reactie posten